Op zoek naar inspiratie nu de sportschool gesloten is? Dan is thuis sporten de ideale oplossing! Nu veel van ons moeten thuiswerken, is het belangrijk dat we wel actief moeten blijven zijn. Met deze tips creëren jullie gemakkelijk thuis jullie eigen sportoefening zonder apparaten.

 

1. Train je kleine spiergroepen

Focus je onder andere met sportoefeningen thuis op je kleine spiergroepen, die je gemakkelijk kunt trainen zonder zwaar gewicht. Train bijvoorbeeld je buik, borst of biceps door middel van eenvoudige oefeningen met dumbbells. Deze tip geldt voor zowel beginners als gevorderden!

> Bekijk hier alle dumbbells bij Bol.com

> Bekijk hier alle dumbbels bij Wehkamp

 

2. Full body workout

Een full body workout is de ideale manier om thuis sporten zo efficiënt mogelijk te maken. Door alle spiergroepen tegelijkertijd te trainen, ben je niet urenlang bezig zoals in de sportschool en ben je binnen no time fit! Ga voor een HIIT variant, waarbij je in een korte tijdsduur zo veel mogelijk oefeningen herhaalt. Wissel bijvoorbeeld een minuut lang oefeningen af met 20 seconden rust en herhaal dit voor elke spiergroep. Het enige wat je nodig hebt voor deze training is een yogamat, eventueel een kettlebell en een stopwatch (je telefoon hiervoor gebruiken is ook een optie).

> Bekijk hier alle kettlebells bij Bol.com 

> Bekijk hier alle kettlebells bij Wehkamp

 

3. Thuis sporten met halterschijven

Voor de fanatiekelingen onder ons die een stapje verder en zwaarder willen, kunnen jullie gebruik maken van halterschijven. Daag jezelf uit en squat met wat meer gewicht dan je normaal gewend bent. Let op! Maak de stang niet al te zwaar, dit is naast jouw eigen veiligheid ook niet heel fijn voor je houten vloer…

> Bekijk hier alle halterschijven bij Bol.com 

 

4. Maak gebruik van een yogamat

Yoga niks voor jou? Geen probleem! Maak het jezelf wat comfortabeler en creëer voor jezelf een buikspierkwartier met behulp van een yogamat. Deze sportoefeningen voor thuis zorgen ervoor dat (naast een sixpack natuurlijk…) je lichaam een goede en rechte houding krijgt. Sterke buikspieren zijn belangrijk waardoor zelfs onderrug klachten kunnen worden verholpen.

> Bekijk hier alle fitnessmatten bij Bol.com

> Bekijk hier onze TOP 5 beste yogamatten

 

5. Sportoefeningen met resistance bands

Resistance bands, ook wel weerstandsbanden genoemd, dragen bij aan de ontwikkeling van je spieren en aan vetverbranding. Er zijn veel verschillende niveaus waardoor zowel beginners als gevorderden goed gebruik kunnen maken van deze banden. Ook helpen deze sportoefeningen je bij het verbeteren van je houding.

> Bekijk hier alle weerstandsbanden bij Bol.com

> Bekijk hier alle weerstandsbanden bij Wehkamp